27 September, 2010

kehidupan yang memenatkan.

kenapa hidup ni sangat rumit dan susah?

susah betul nak survive. susah betul nak hidup.

we need to put 99% of effort to gain 1% of happiness.

SUCKS!

aku sedang tunggu bila keadaan akan menjadi simple dan senang. bila kehidupan ni takde tekanan. AT ALL. bila?
aku fikir, kalau dah settle down, hidup ni takdelah rumit. lingkaran kehidupan cuma pada family and children. hakikatnya, pressure akan lebih. kematangan perlu berganda.

mungkin, aku sedang penat.

aku tafsir kehidupan ini dengan mata kepala aku.
aku nampak, semua manusia sedang menderita. kejar apa yang kehidupan perlukan.
money, luxury, extra this and that. semuanya tak cukup! tak pernah cukup! kehidupan jenis apa ni??
padahal, penghujungnya, tak perlukan semua ini. semuanya akan pergi sendiri. bila kita mati.

aku simpati pada semua manusia. kerah keringat hanya untuk sebuah kehidupan. yang kadang-kadang sedikit menyusahkan. dari muda sampai tua, membanting tulang. cedera tersadung batu untuk kesempurnaan. bangun pagi dan tidur lewat malam selesaikan chores. apa semua ni?

berehatlah. kita semua sedang penat.

No comments:

Post a Comment