20 March, 2010

realiti cinta.

putus cinta meyakitkan bukan?
sakit kehilangan dia.
nak tdo nanges. bangun pun nanges.
seolah-olah dah xde sesapa lg dlm dunia ni.
melainkan diri kita sendiri.
sebenarnya, yg membuatkan putus cinta sgt menyakitkan
bila dia tak lagi percaya pd kita,
bila kita nanges, dia kata pura-pura.
bila kita merayu sepenuh hati, dia kata dusta.
semua bohong bg dia.
itu yg perit.
padahal kita sgt perlukan dia. di waktu-waktu yg sgt sukar itu.
tapi dia xnak temankan. lebih senang pergi mencari kebahgiaan sendiri.
hidop ni sgt selfish bukan?

dulu sama-sama mencintai.
dah putus, masing-masing wat hal sendiri.
salah seorang akan mengambil masa yg lama tuk berhenti mencintai.
adat, akan ada yg mencintai dan dicintai dlm satu-satu hubungan.
yg menderita. sedaya upaya ubat kesedihan. taknak putus asa dgn kehidupan.
yg bahagia meninggalkan. pergi tanpa kesalan. kau sgt pentingkan diri.

ada yg kata. org yg bercinta ni, guna hati.
bukan akal. salah tu. yg mati kerana cinta, menggunakan hati.
bodoh la sanggup mati kerana org yg tak tahu menghargai.
kau fikir dia akan nanges ke bila kau dah selamat disemadi?
yg teruskan hidup..korg sgt kuat tau x?
tahniah. he's not the best for u..sb tu ALLAH nak bg yg lain.
trust me.

**percayalah. sekali dia buat salah..dan kau bertekad tuk berhenti, tapi dia merayu tuk 2nd chance..jgn toleh kebelakang lg. teruskan melangkah. tak wujud soal SECOND CHANCE. tak wujud. kau cuma senaraikan nama korang tuk dibodohkan wat kedua kali. itu realitinya.
**kalau kau mencintai tp disakiti je, lbh baek kau cari yg laen. mencintai takkan berikan kebahgiaan. syg diri dulu..kemudian barulah insan lain. aku tak cakap, berpura-pura dgn org yg leh bagi kau kebahgiaan. sayang org yg syg kau. kau akan bahagia.

ada hamba ALLAH tu ckp kat aku.
"nobody deserves your tears, n who deserves them wont make you cry".
"who loves you try to make you smile".

aku sgt berharap. dia bukan utk aku.
aku mahukan yg terbaik. bukan yg aku cintai.
aku sgt berharap. takdir tak mainkan aku tuk kedua kali.
moga-moga dia takkan muncul lg dlm hidup aku.

syg, thnx sb ada kat sisi sy.
sabar dgn kerenah sy.
terima kasih.

3 comments:

  1. CINTA not mean as 'couple2x' jea,,,
    bnyk lg tmpt tuk brkongsi...
    cari le kwn bebanyak mne pun,,,
    mrk pasti dpt mmbntu...

    ____sekadar brkongsi_____

    ReplyDelete
  2. masing-masing ada pndpt sndiri.
    thnx sb sudi bg respon :P

    ReplyDelete