17 June, 2010

bukan salah Israel sepenuhnya.



agak lama insiden Mavi Marmara dan Rachael Corrie diserang. dan selepas sejam aku fikir, sebenarnya bukan salah Israel.

Bukan. maksud aku, salah Israel lah serang dan tawan kapal orang sesuka hati. kapal tu bukan beli ngan duwet goverment diaorang sesuka hati je nak serang dan tawan kan. kalau MV dan RC diserang masa kapal-kapal tu dalam kawasan Israel takpe jugak.



MV dihampiri tentera zionis

Mengapa Israel berusaha membunuh seramai mungkin rakyat Gaza dan sedaya-upaya merampas hak rakyat Gaza dan berusaha mengekang sebarang bentuk bantuan yang mahu disalurkan ?

Israel merasakan Gaza itu hak mereka, "sejarah" membuktikan Gaza itu untuk Israel. Releven lah mereka mempertahankan "hak" mereka.

Bukan aku mempertahankan Israel vavi tu. tidak. cuma, aku memandang keadaan dari kaca mata rakyat "mulia" Israel. Pemimpin "bijak pandai" Israel. Badan PBB yang sangat "berperanan" dalam mengembalikan keamanan dunia.

Kita berusaha memaki-hamun Israel dgn sepenuh hati. Bagaimana dengan Mesir yang mengkhianati rakan seagama ? sanggup pula mereka menutup sempadan negara.

Mengaku Islam. setiap muslim itu adalah bersaudara. tapi sedikitpun pemimpin Mesir tidak takut dengan azab ALLAH SWT. apa relevennya mengkhianati Gaza? lainlah Israel, mereka mempertahankan "hak" mereka.

Salah siapa sebenarnya membiarkan penduduk Gaza itu menderita? Mesir lah. vavi.

1 comment: