09 April, 2010

kesakitan. kekuatan.

dayah mntk aku kuat.. jgn biarkan masa depan aku tergendala hanya sb dia.
aku akan cuba.. aku tau, masih ramai utk aku.
tapi, tetiba ALLAH tarik mcm2 yg aku ada.. aku nak kwn2 yg aku sayang.
aku nak dia.. tapi, kenapa skrg? setiap penghujung sem aku kena uji dgn cara mcm ni.
kehilangan dia.

tiada langsung ruang buat aku menumpang?
tidak bermaknakah lafaz maaf aku?
murahkan harga sayang aku?
hinakah aku..
hingga mau kau buang tanpa rasa kasihan.

maaf. itu katamu.
bukan itu yg aku harapkan.
kalau ini mimpi ngeri..tolong bangunkan aku skrg.

mau aku kuat? seperti apa.. hati aku bukan batu. hati aku bukan kayu. dihiris tak terluka.
aku tau..apa jaminan simpati? tiada. aku bukan pengemis mahu mengemis simpati sesiapa.
cuma bg aku cara..bagaimana mahu melupakan? kerana dia sgt bertekad mahu pergi..
pergi dr aku. kerana satu salah aku. kerana keterlanjuran kata itu.. ye, kerana itu rasa telah pergi. maafkan aku lagi sekali. ini bukan yg aku mahu.

berikan aku masa utk berhenti memandang, merindu, mengharap.
berikan aku masa utk terus pergi seperti kamu.
aku tak sekuat kamu. maafkan aku.

**aku sgt ralat. kenapa setelah rasa itu hadir dan menggantikan 100% yg lama.. kenapa masa kejam dgn aku?

No comments:

Post a Comment