05 May, 2010

luahan rasa.

aku cuma manusia.
yg ada hati dan perasan.
aku belum mahu mengalah.
tak, belum mahu.

tapi, akan ada satu saat bila aku penat dan mahu berehat.
waktu tu, aku akan berat hati mahu toleh kebelakang lagi.
mungkin akan toleh, tapi tak sepenuh hati.

saat ni, aku terasa mahu menangis.
mengapa susah mahu gapai satu impian kecil?
mengapa susah walaupun aku berusaha?

sebetulnya, aku penat mengejar pelangi.
penat aku berlari, tapi mengapa makin menjauh?
sebetulnya, aku penat memeluk bayang-bayang.
yang takkan punya jiwa.
takkan punya rasa.

kau memahami aku bukan?
jangan berputus asa dengan aku.
dan jangan biarkan aku berputus asa dengan kamu.
aku menyayangi kamu.
lebih dari dulu.

maafkan aku, kalau-kalau kau tak mahu aku meluahkan begini.
maafkan aku, kalau-kalau kau tak mangerti.
maafkan aku jika kata-kata aku menghiris hati.
sumpah, aku hanya mahu disayangi.
kerana aku menyayangi kau, sepenuh hati.

berusaha, bukan begini caranya.
aku hanya berjuang, namun keseorangan.
tiada teman.
bagai bertepuk sebelah tangan.
ya, takkan berbunyi.
namun aku belum mahu berhenti.
jangan biarkan aku pergi.
kalau kau mahu aku disini, jangan biar aku berhenti.
temani aku, hanya kau yang aku perlu.

3 comments:

  1. ayen kena kuat ok?
    janji ngn diri sendiri..
    percaya ngn diri sendiri..
    jgn mgalah..
    ja tau ayen bleh..
    n ja tau both pun bleh..
    biar masa yg tentukan..

    ReplyDelete
  2. u cn count on me to b there for u..
    dear, u r stronger than u think u r.
    hv faith n keep moving on..

    ReplyDelete
  3. jaja: thanks.

    dayah: thnx dayah. dayah slalu jadik yg t'baek. thnx sgt2. thank u :)
    kalaupun mslh ni takkan slesai, at least kmi tau yg kmi ada kwn mcm dayah.

    ReplyDelete