25 May, 2010

tak mengerti.

aku fikir rasa itu telah pergi.
rasa itu telah lama mati.
sepatutnya ia begitu.

why i keep fall in love with you again and again?

tiap kali mata terkunci
pada pandanganmu, hatiku tersentap.
seperti ada yg menarik disitu.
seperti ada jawapan pada semua persoalanku.

bila terkenang bicara yang terlafaz,
tawa yang telah berkumandang riang,
serta merta aku tersenyum senang,
seperti kau ada dihadapanku,
memandangku tenang.

tak jemu memandangmu.
tak jemu berbicara denganmu.
tak cukup dengan itu, aku terdorong
memikirkanmu,
bila sendiri.
bila ditampar udara sepi.

saat aku titipkan luahan rasa ini,
mengapa jantung turut berdegup kencang?
mengikut rentak jemari
menari.

jangan,
dia bukan untuk aku.
bukan lagi milikku,
maafkan aku sang mantan,
aku masih menyintaimu.

kenyataan yang aku sendiri takut mahu akui.

1 comment: