20 May, 2010

tiada kena mengena ngan tajuk. again.

nak tdo, tp tak ngantuk. aku nak mengenang masa silam.

bercinta dah banyak kali. tapi takde yg kekal. =.='
*mak aku takot aku tak kawen smpai tua. huhu

aku rasa those guys yg rapat ngan aku dulu, bukan cinta.
sebab cinta kekal sampai bila-bila.
diaowg diibaratkan mcm musibah,
ajar aku apa tu sakit hati, dendam, dan benci.

ada yg ajar aku spya menghargai apa yg ada.
ada yg ajar aku peluang datang cuma sekali saja.
ada yg ajar aku manusia tak perlu diberikan peluang kedua.
ada yg ajar aku cinta tu sia-sia. membazir.

aku pernah jadi seorang yg memahami.
seorang yg tahu berkompromi.
seorang yg rela mempercayai walaupun mungkin ditipu.
seorang yg menerima cacat cela tanpa banyak bertanya.
menerima kekurangan sbg kelebihan yg sgt indah.
tapi, yg aku dapat ditinggalkan.

aku mengejar kesempurnaan pada mata aku.
aku mahukan yg terbaik utk diri aku.
sedangkan aku bkn yg terbaik utk mereka.
aku bkn cari rupa, harta.. cuma satu, yg takde pd mereka.
*belum tentu kenal aku, jgn judge

sekurang-kurangnya, aku tak hipokrit.
kalau ada yg datang, cepat-cepat aku cerita keburukan aku.
"takpe, sy leh terima"
sebulan kemudian, merunggut, awk itulah, awk inilah!
kemudian tinggalkan aku dan pergi pd yg lebih baik.


yg membimbing wanita bukanlah akalnya, melainkan hatinya.

takde yg betul-betul faham maksudnya. yg bagi aku ayat ni pun sama, dua kali lima!

*setiap musibah didatangkan dgn ganjaran. InsyaAllah.

aku bukan anti lelaki, cuma aku memandang lelaki dr mata seorang yg terlalu kerap kecewa.
harap maklum.

No comments:

Post a Comment