31 May, 2010

tentang mak.

mak. bg sesiapa pun, mak lah yg terbaik.

mak aku, sahabat baik aku.
bila aku seronok, dia senyum.
bila aku moody, dia mcm cacing panas, takleh duk diam.
bila aku buat lawak, dia gelak.
bila aku nanges, dia pun turut nanges.

mak aku segalanya bagi aku.
kalau dia takde, aku taktau mcm mn nak hidup.

ain: ain cuma ada mak je.
mak: (diam. air mata bergenang)

mak aku sakit. klu org tgk, dia mcm tak sakit.
tapi, klu sakit ni tak sembuh.. ya tuhan, aku tak sanggup.

malam-malam dia takleh tdo.
kul 4 pg mak bangun, aku terjaga n tanya kenapa.
aku sedar aku bukan anak yg baik, sb aku boleh tertido.
terjaga bila pagi.
anak yg jahat.

dgn siapa aku nak mengadu nti?
dgn siapa aku nak gelak?
sumpah, aku cuma ada mak, dan mak cuma ada aku.

mak, ain minta maaf.
sbb nak lahirkan ain, mak jadik mcm ni.
terima kasih, dan minta maaf.

*semua yg aku nak ckp kat mak aku, aku luahkan kat sni. sb aku tak sanggup tgk dia nanges T______T

2 comments: